Βιογραφικό


Jane Vogas (nee Lacey)

            H Jane Vogas από τη νεαρή της ηλικία  εκπαιδεύτηκε δίπλα στον πατέρα της  E. H. Lacey αναγνωρισμένο Άγγλο γλύπτη, χαράκτη και προσωπογράφο. Σπούδασε γλυπτική ξύλου και επιχρύσωση στη σχολή καλών τεχνών City and Guilds στο Λονδίνο. Στη συνέχεια  παρακολούθησε γυμνό σχέδιο στο Slade και τέλος κεραμική στη σχολή καλών τεχνών  της Ζυρίχης. Το 1969 αποφάσισε να φύγει από την Αγγλία πηγαίνοντας σε ένα μικρό χωριό της Κρήτης, την Πλάκα, όπου έμεινε μέχρι το 1972 αφιερώνοντας τον χρόνο της στη ζωγραφική και λαμβάνοντας μέρος σε εκθέσεις. Το 1972 επέστρεψε στην Ελβετία, παντρεύτηκε και έκανε οικογένεια. Αργότερα ως ανύπαντρη μητέρα αφιέρωσε τον ελεύθερό της χρόνο στη διδασκαλία ζωγραφικής και την αποκατάσταση παλαιών αντικειμένων. Τέλος επέστρεψε στην Ελλάδα και αφού έκανε το εργαστήριό της, αφιέρωσε όλο της τον χρόνο στην ζωγραφική.
            Έχει παρουσιάσει τα έργα της σε εκθέσεις του εξωτερικού όπως στην Ελβετία,το Ηνωμένο Βασίλειο συμπεριλαμβάνοντας την Royal Portrait Society και φυσικά στην Ελλάδα ενώ τακτικά παρουσιάζονται στην Κρήτη.
            Πέρα από την ζωγραφική με χρώματα λαδιού και παστέλ η Jane διδάσκει επίσης κεραμική στο προσωπικό της εργαστήριο στην Κρήτη, ενώ συμμετέχει ενεργά σε τοπικές πολιτιστικές δραστηριότητες οργανώνοντας εκδηλώσεις και εκθέσεις. Κυρίως δουλεύει  «en plein air» και συχνά εξερευνά την εξοχή έχοντας παρέα τα χρώματά της και τη συντροφιά του σκύλου της. Πρόσφατα ξεκίνησε να ασχολείται με την γλυπτική του ανθρώπινου σώματος με πηλό.


Σχετικά με εμένα

Είμαι figurative ζωγράφος και μου αρέσει να δουλεύω έχοντας άμεση παρατήρηση του αντικειμένου μου. Θεωρώ τη δουλειά μου σαν μια απάντηση από αυτά που βλέπω στον κόσμο. Στους πίνακες μου δεν επιχειρώ να πω μια ιστορία, να μεταφέρω ένα μήνυμα ή να απεικονίσω ένα ιδανικό. Αυτό που θέλω είναι να αποτυπώσω κάτι που είναι παροδικό. Με συναρπάζει ο οπτικός κόσμος, επεμβαίνω στο οπτικό στοιχείο σε συναισθηματικό επίπεδο και η δουλειά μου είναι μια απόπειρα να μεταφέρω μια αίσθηση θαυμασμού, να πιάσω μια φευγαλέα στιγμή, μια στιγμή που η αναγνώρισή της ξεπερνά λέξεις ή σκέψεις, εκεί που η απλή σκέψη αιωρείται και η στιγμή γίνεται εμπειρία.
Όταν ζωγραφίζω προσπαθώ να κρατηθώ σε αυτή μου τη στιγμή  και έπειτα να δουλέψω πάνω σε αυτή. Αν τα έργα μου έχουν ανταπόκριση και ενδιαφέρον στο κοινό τότε είμαι πραγματικά χαρούμενη.



Ερεθίσματα
Η αγάπη μου για τη ζωγραφική άρχισε να αναπτύσσεται όταν από τα νεότερα μου χρόνια δούλεψα με τον πατέρα μου, ο οποίος ως παλιός απόφοιτος του Slade και μαθητής του Henry Tonks, ήταν ένας μεγάλος υποστηρικτής της σημαντικότητας του σχεδιασμού γιαυτό και  με προέτρεπε να ζωγραφίζω τακτικά. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που είχα την ευκαιρία να εργασθώ αρκετά χρόνια δίπλα στον Καταλανικής καταγωγής ζωγράφο και ποιητή Fidel Bofill. Σε αυτόν τον εμπνευσμένο και πνευματώδη ζωγράφο της Κρητικής υπαίθρου οφείλω την αναπτυγμένη μου εκτίμηση, γνώση και συνειδητότητα για το τι είναι η ζωγραφική. Επηρεάζομαι διαρκώς από έργα τέχνης όλων των καλλιτεχνικών κινημάτων και περιόδων, τόσο παραστατικών όσο και αφηρημένων. Για εμένα η ζωγραφική περιέχει ένα μαγικό στοιχείο. Μια από τους πολλούς σύγχρονους ζωγράφους που εκτιμώ και της οποίας τα έργα παρουσιάζουν αυτό το μαγικό στοιχείο είναι η Diana Armfield. Η ζωηρή της πινελιά και η αίσθηση της μουσικής και της ποίησης στη δουλειά της αποτελεί για εμένα πηγή έμπνευσης.


Μέθοδοι εργασίας

Για πρώτη φορά ανακάλυψα την χαρά της ζωγραφικής «en plain air» στη Κρήτη στα τέλη της δεκαετίας του ΄60, όταν ζούσα στην Πλάκα, ένα μικρό χωριό απέναντι από την Σπιναλόγκα. Η αγριάδα ενός τοπίου, η λάμψη του φωτός, τα ετοιμόρροπα χωριά, η ποίηση και τα διάφορα άλλα τυχαία στοιχεία με μάγεψαν και ένιωσα την ανάγκη να τα καταγράψω όλα αυτά με χρώματα.
Δεν ακολουθώ αυστηρά τους κανόνες αλλά μου αρέσει να πειραματίζομαι. Συχνά τα καλύτερα αποτελέσματα είναι αυτά που προκύπτουν από λάθη. Το μυστικό είναι να μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει ένα “καλό” λάθος. Λατρεύω την τέχνη της ζωγραφικής και τις ιδιότητες των χρωμάτων λαδιού. Διαφοροποιώ μεθόδους ζωγραφικής, όπως του τεχνητού ξεθωριάσματος (scrumbling) και της δημιουργίας χρωματικών στρωμάτων (layers). Επίσης μου αρέσει να δουλεύω impasto
με σπάτουλα, εκεί νιώθω σαν να κάνω γλυπτική με το χρώμα. Ουσιαστικά χρησιμοποιώ οποιαδήποτε τεχνική φέρει ένα καλό αποτέλεσμα.
Ένα άλλο υλικό που μου αρέσει  πολύ είναι τα μαλακά παστέλ, η αμεσότητα του υλικού ταιριάζει με την αγάπη μου για το σχέδιο. Προσπαθώ να δουλεύω τον κάθε μου πίνακα in
situ. Θέτω τη χρωματική βάση στον καμβά, κάνω τα σκίτσα, μερικές χρωματικές σημειώσεις και ίσως ένα σκίτσο με παστέλ.
Στην συνέχεια καταφεύγω στο εργαστήριό μου όπου και εκεί ολοκληρώνονται.